Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Bojkotta Israel

Av Simon Jacobson - 1 juni 2010 08:36

Ska vi stödja folkmord? Det borde inte ens vara något snack om saken. Frågan, huruvida vi bör bojkotta Israel eller ej, är överflödig. Det är dags att höja rösten mot Israel nu och förhindra fler blodbad.


Kommer det någonsin bli fred i Israel? Kommer de någonsin acceptera sina medmänniskor? Kommer denna blodspillan någonsin ta slut? 


Bojkotten mot Sydafrika och Apartheid-regimen fungerade över förväntan, låt oss göra samma sak igen. Kämpa för Palestinas rätt, kämpa för folkets rätt, kämpa för människans frihet.


Att kapa och attackera en hjälpkonvoj är oförlåtligt. De enda som gör sådana aktioner är pirater, banditer och mördare. Att ta förnödenheter från en hjälpkonvoj och dessutom mörda, fängsla och misshandla frivilliga hjälparbetare är något som inte bör accepteras av omvärlden. Det har gått för långt nu!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Jacobson - 3 augusti 2010 10:55

Tjenare, Nu är det återigen pinsamt längesen som jag skrev här. Ibland händer det så mycket runtomkring att man helt enkelt inte har tid eller lust att sätta sig och blogga. En av anledningarna kan även vara att just bloggande är mitt levebröd, ...

Av Simon Jacobson - 2 juli 2010 11:33

Nu vill jag, med detta blogginlägg höja rösten för svensk äldrevård. Jag vill först och främst säga att de stackare som jobbar inom hemtjänst och äldreboenden är hjältar. Dock ser kommunen dem mer som slavar då de får jobba för slavlön under vedervär...

Av Simon Jacobson - 1 juli 2010 20:39

Tjabba,   Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Jag önskar jag kunde skylla på att jag varit bortrest hela tiden, vilket förvisso är delvis sant. Dock kan jag inte skylla på det, då jag haft med mig datorn för att kunna jobba. Nej, anledni...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 16:36


Här är ytterligare ett mästerverk av Jonas, gjort PÅ ett mästerverk, nämligen min älskade fästmö Isobel.    ...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 11:16

Jag vill bara passa på att göra lite reklam för Wenncoart. Min kära barndoms-/ungdomsvän Jonas kom helt plötsligt på besök i lördags morse. Han hade inget bättre för sig i fredags så mitt på natten fick han för sig att ta bilen från Uppsala och köra ...

Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards