Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Bröllopsfeber

Av Simon Jacobson - 2 juni 2010 07:54

Ok, nu måste jag komma med ett bekännande. Jag är OTROLIGT omodern och OTROLIGT envis. 


För det första är jag nog den enda i Sverige som inte hår gått på hela den här grejen med Facebook. Jag, som ser detta utifrån, tycker att det är en hysteri kring detta populära "community". Folk sitter inloggade och uppdaterar sina vänner om läget oavsett om de ska gå och skita eller jobba. Jag anser att det är en del av Big Brother-samhället, där vi ska vara tillgängliga och övervakade hela tiden. Nej, jag blir bara starkare och starkare och mer säker på min sak ju mer folk klagar på mig och tjatar på att jag måste skaffa Facebook, för att inte vara en bakåtsträvare.


En annan sak, som inte beror på mina åsikter, är att jag aldrig någonsin bloggat för egen del tidigare. Tillsammans med min far driver jag ett litet företag. Företagets inriktning och de tjänster vi förmedlar är texter. Vi skriver artiklar, blogginlägg, texter till hemsidor, nyhetsbrev och mycket mer. Mer om detta kan ni läsa här. Men, jag har inte bloggat för egen del tidigare och därmed vet jag inte riktigt vad som förväntas av denna blogg.


Hur som helst hade jag tänkt skriva lite om gårdagen, som i sig var en vanlig dag i det stora hela. Dagen började med att min älskade sambo gick till skolan medan jag och vår yngsta dotter som alltid stod i dörren och vinkade av henne. Jag är pappaledig till 75% vilket gör att jag kan sitta hemma ett par timmar om dagen och skriva, samtidigt som jag under resten av dagen försöker vara en hemmaman.


När Isobel (min sambo) slutade för dagen skulle vi först hämta vår äldsta dotter (Nora) från dagis för att sedan åka till hudkliniken för en läkarundersökning för Eileen (vår yngsta). Sedan hon föddes har hon haft en fläck på höger lår och vi har varit lite oroliga då den växer, krymper, växer och blir varfylld omvartannat. Till vår stora lättnad visade det sig inte vara något farligt, utan helt normalt.


Efter läkarbesöket gick vi, lättade, ner på stan och åt lite sen lunch. Vi började helt plötsligt prata om bröllopet som vi så smått har börjat planera.


För er som inte känner mig: Isobel lurade ner mig till Dublin, Irland den 25 januari 2008. På en genuint Irländsk pub gick hon ner på knä och friade till mig. Med tårfyllda ögon tackade jag, JA, och vi bytte ringar till ljudet av folk som dansade Riverdance och sjöng "Whiskey in a jar" omvartannat.


Efter lunch gick vi runt och letade efter affärer som säljer bröllopskläder. Isobel blev kär i en klänning som på riktigt såg ut som Askungens klänning, den som mössen sydde. Hon provade klänningen och jag överdriver inte när jag säger att hon såg ut som en ängel. Jag smältes ner till en våt pöl på golvet när jag såg henne, så vacker var hon i sin bröllopsklänning. 


Hela grejen med att vi gick in på denna affär och att Isobel provade klänning medförde att vi båda fick bröllopsfeber. Vi gick genast hem och började planera inför vår stora dag, som dessvärre dröjer ända tills 2011-08-13. Men å andra sidan har vi då gott om tid för att planera. 


Väl hemma satt vi och gjorde upp en budget och skrev ett planeringschema. Som det ser ut nu har vi bestämt datum, tid, plats, ceremonin, kläder, gjort gästlista, lagt budget samt bestämt bröllopsresa. Nu återstår alltså bara de tre miljarder andra grejerna som måste fixas.




 
 
Pappa

Pappa

3 juni 2010 10:22

Nåja, nåja... Den där anti-inställningen till Facebook är långt ifrån så radikal och enastående som du vill utmåla den som. Sanningen är ju att du titt som tätt kapar blivande svärmors och blivande svågerns facebookkonton för eget bruk. Så man kan nog konstatera att du nog är lika intresserad av Fejjan som alla oss andra, med den skillnaden att du är för LAT för att skaffa dig ett eget användarkonto där.

Du snyltar alltså på det du kallar "Storebrorssamhället". Haa, så var det med de höga idealen. Välkommen till Facebook. Gud välsigne alla dessa sociala medier.

http://goranjacobson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Jacobson - 3 augusti 2010 10:55

Tjenare, Nu är det återigen pinsamt längesen som jag skrev här. Ibland händer det så mycket runtomkring att man helt enkelt inte har tid eller lust att sätta sig och blogga. En av anledningarna kan även vara att just bloggande är mitt levebröd, ...

Av Simon Jacobson - 2 juli 2010 11:33

Nu vill jag, med detta blogginlägg höja rösten för svensk äldrevård. Jag vill först och främst säga att de stackare som jobbar inom hemtjänst och äldreboenden är hjältar. Dock ser kommunen dem mer som slavar då de får jobba för slavlön under vedervär...

Av Simon Jacobson - 1 juli 2010 20:39

Tjabba,   Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Jag önskar jag kunde skylla på att jag varit bortrest hela tiden, vilket förvisso är delvis sant. Dock kan jag inte skylla på det, då jag haft med mig datorn för att kunna jobba. Nej, anledni...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 16:36


Här är ytterligare ett mästerverk av Jonas, gjort PÅ ett mästerverk, nämligen min älskade fästmö Isobel.    ...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 11:16

Jag vill bara passa på att göra lite reklam för Wenncoart. Min kära barndoms-/ungdomsvän Jonas kom helt plötsligt på besök i lördags morse. Han hade inget bättre för sig i fredags så mitt på natten fick han för sig att ta bilen från Uppsala och köra ...

Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards