Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

BBQ hos föräldrarna

Av Simon Jacobson - 10 juni 2010 09:31

Idag tar min näst yngsta lillebror studenten och min yngsta bror slutar nian. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Jag tyckte det var nyss som yngste brodern Gabriel gick runt med blöja, jag tycker det var nyss som vi övriga familjemedlemmar satt i en ring på vardagsrumsgolvet medan han tog sina första stapplande steg emellan oss. Likväl tycker jag det var nyss som Jonatan satt på sitt golv och ritade kraftledningar och detaljerade ritningar av Finlandsfärjor (Jo, han var bara 3 år gammal då). 


Nu helt plötsligt är de stora och på varsitt håll ska de avsluta ett kapitel i sina vardera liv. Vart tar tiden vägen?


Idag blir det grillning och festligheter hos föräldrarna iaf. Storebror med hustru kom på besök igår, så det blir nog livat idag med. Det är så roligt hur man agerar i olika situationer. Automatiskt, när storebror David, kommer på besök blir jag lillebror igen och blir därmed mycket mer barnslig än jag är normalt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Jacobson - 3 augusti 2010 10:55

Tjenare, Nu är det återigen pinsamt längesen som jag skrev här. Ibland händer det så mycket runtomkring att man helt enkelt inte har tid eller lust att sätta sig och blogga. En av anledningarna kan även vara att just bloggande är mitt levebröd, ...

Av Simon Jacobson - 2 juli 2010 11:33

Nu vill jag, med detta blogginlägg höja rösten för svensk äldrevård. Jag vill först och främst säga att de stackare som jobbar inom hemtjänst och äldreboenden är hjältar. Dock ser kommunen dem mer som slavar då de får jobba för slavlön under vedervär...

Av Simon Jacobson - 1 juli 2010 20:39

Tjabba,   Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Jag önskar jag kunde skylla på att jag varit bortrest hela tiden, vilket förvisso är delvis sant. Dock kan jag inte skylla på det, då jag haft med mig datorn för att kunna jobba. Nej, anledni...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 16:36


Här är ytterligare ett mästerverk av Jonas, gjort PÅ ett mästerverk, nämligen min älskade fästmö Isobel.    ...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 11:16

Jag vill bara passa på att göra lite reklam för Wenncoart. Min kära barndoms-/ungdomsvän Jonas kom helt plötsligt på besök i lördags morse. Han hade inget bättre för sig i fredags så mitt på natten fick han för sig att ta bilen från Uppsala och köra ...

Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards