Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Ny tatuering

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 11:16

Jag vill bara passa på att göra lite reklam för Wenncoart. Min kära barndoms-/ungdomsvän Jonas kom helt plötsligt på besök i lördags morse. Han hade inget bättre för sig i fredags så mitt på natten fick han för sig att ta bilen från Uppsala och köra E4 raka vägen ner till Norrköping. När han ändå skulle komma ner hit på besök kom vi fram till att jag kunde behöva en ny tatuering. Till historien hör att Jonas är en mycket skicklig konstnär och även tatuerare. Än så länge tatuerar han inte för Wenncoart, men inom en snar framtid kommer han med största sannolikhet ingå i trion.


Jonas dundrade in hos oss klockan 07.00 och möttes av en trött, men glad Simon. Han började riva i rina redskap och upptäckte till sin stora besvikelse att han glömt det viktigaste av allt, nämligen tatueringsmaskinen. Det hela slutade med att han slet med sig mig ut på E4 norrut för att åka tillbaks till Uppsala. Vi åkte klockan 08.00 och var hemma i Norrköping igen klockan 15.00 Vi satte oss ned direkt och började tatuera, resultatet blev över all förväntan och på kvällen väntade en god middag hos Isobels mammas väninna Cissi.


I Söndags var jag för trött för att ens öppna datorn och igår var jag bara allmänt stressad, samt att jag skulle göra en intervju och skriva ner ett reportage. Där är min förklaring till att min blogg inte blivit uppdaterad på ett par dagar.


I övrigt har vi haft det lugnt på jobbfronten i nästan två veckor, men nu börjar det strömma in uppdrag. Bland annat har vi fått in en ny kund som verkar kunna erbjuda en hel del jobb för oss....det tackar vi för.

   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Jacobson - 3 augusti 2010 10:55

Tjenare, Nu är det återigen pinsamt längesen som jag skrev här. Ibland händer det så mycket runtomkring att man helt enkelt inte har tid eller lust att sätta sig och blogga. En av anledningarna kan även vara att just bloggande är mitt levebröd, ...

Av Simon Jacobson - 2 juli 2010 11:33

Nu vill jag, med detta blogginlägg höja rösten för svensk äldrevård. Jag vill först och främst säga att de stackare som jobbar inom hemtjänst och äldreboenden är hjältar. Dock ser kommunen dem mer som slavar då de får jobba för slavlön under vedervär...

Av Simon Jacobson - 1 juli 2010 20:39

Tjabba,   Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen. Jag önskar jag kunde skylla på att jag varit bortrest hela tiden, vilket förvisso är delvis sant. Dock kan jag inte skylla på det, då jag haft med mig datorn för att kunna jobba. Nej, anledni...

Av Simon Jacobson - 15 juni 2010 16:36


Här är ytterligare ett mästerverk av Jonas, gjort PÅ ett mästerverk, nämligen min älskade fästmö Isobel.    ...

Av Simon Jacobson - 11 juni 2010 10:43

Jaha, då får jag väl tacka Jonte och alla de som anordnade studentfesten igår. Det var en mycket lyckad kväll med mycket skratt och många glada miner. Framförallt var det god mat, de som grillade var mycket skickliga (undertecknad och storebror David...

Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards