Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Simon Jacobson - 7 juni 2010 21:20

OM DU SLUTAT SNUSA, FUNDERAR PÅ ATT SLUTA ELLER SNUSAR BÖR DU LÄSA DETTA!!!


Ok, nu har jag varit jättedålig på att uppdatera bloggen igen. Sist jag uppdaterade den var i fredags, sen har jag bara slöat hela helgen. Till historien hör att det för det första är mycket lugnt på jobbfronten för tillfället. Jag och min Pappa driver ju ett litet HB tillsammans där vi är skribenter. För tillfället har vi inte mycket uppdrag vilket i sin tur leder till att jag sett till att bounda med min familj. Vi har varit ute i lekparker, på stan och bara njutit av försommaren.


En annan grej, som även det har med saken att göra, är att jag håller på att sluta snusa. Jag har dragit ner på konsumtionen med 3/4 och det känns kan jag lova. Tidigare har jag snusat upp en dosa per dag, nu tar jag en snus var fjärde timme istället vilket är en radikal minskning.


En gång tidigare har jag testat att sluta snusa. Det var när min älskade sambo var gravid och därmed slutade röka helt och hållet. Jag tänkte att jag inte kunde vara sämre, varvid jag slutade upp helt och hållet på en gång. Jag har snusat sedan jag var 14 år gammal, idag är jag 25. Resultatet av detta plötsliga avbrott var att jag drabbades av svår abstinens. Jag kallsvettades, fick hög feber och kunde inte sova. Värst av allt var panikångesten jag fick. Mitt i natten flög jag upp och hade dödsångest, på riktigt. Det är svårt att beskriva, men det var precis som att jag var mitt emellan sömn och vakenhet. Hjärtat bultade och jag var helt i panik. Dessa attacker förföljde mig i flera månader (jag fortsatte alltså att hålla upp med snuset) och kom allt mer regelbundet. Tillslut gav jag efter och började både röka och snusa.


Efter detta kom jag fram till att jag istället bör trappa ner på mitt nikotinintag, då både hjärnan och kroppen fått ett konstant flöde av nikotin i många år. Just nu har jag även något som sporrar mig, vilket jag tror är mycket viktigt. Jag ska gifta mig om lite mer än ett år. Ett bröllop kostar mycket pengar, det gör även nikotin. Med andra ord kan jag lägga undan pengarna jag skulle ha bränt på snus och istället lägga dem på bröllopet.


Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards