Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Simon Jacobson - 10 juni 2010 09:31

Idag tar min näst yngsta lillebror studenten och min yngsta bror slutar nian. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Jag tyckte det var nyss som yngste brodern Gabriel gick runt med blöja, jag tycker det var nyss som vi övriga familjemedlemmar satt i en ring på vardagsrumsgolvet medan han tog sina första stapplande steg emellan oss. Likväl tycker jag det var nyss som Jonatan satt på sitt golv och ritade kraftledningar och detaljerade ritningar av Finlandsfärjor (Jo, han var bara 3 år gammal då). 


Nu helt plötsligt är de stora och på varsitt håll ska de avsluta ett kapitel i sina vardera liv. Vart tar tiden vägen?


Idag blir det grillning och festligheter hos föräldrarna iaf. Storebror med hustru kom på besök igår, så det blir nog livat idag med. Det är så roligt hur man agerar i olika situationer. Automatiskt, när storebror David, kommer på besök blir jag lillebror igen och blir därmed mycket mer barnslig än jag är normalt.

Presentation


Välkommen att följa en riktig skribent.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards